Gå til hovedindhold

Rådgivning

Gode råd til din søgning efter kontorlokale

Som lejemålssøgende efter nye kontorlokaler er det vigtigt at få den helt rigtige vejledning og rådgivning, før du river teltpælene op og flytter din virksomhed til nye rammer.

Billede fra Female Founders House

Hvor mange kvadratmeter skal du have pr. medarbejder? Hvilke gader tiltrækker kunder, som er interesseret i netop dine produkter? Hvis du vil bo centralt, men stadig kunne trække dig tilbage fra det pulserende byliv, hvilke gader bør du så flytte til?

Spørgsmålene kan være mange, hvis du går med flytteplaner. Derfor er det oplagt at rådføre sig med nogle, som har fået disse spørgsmål et utal af gange, og som kan hjælpe dig på rette vej i jagten på dit nye drømmelejemål. Hos Jeudan er vi altid klar til at hjælpe dig på denne rejse - og har samlet et par gode råd til dig her på siden.

kontorlejemål på østerbro i københavn ø

Kontor

Gode rammer giver rum til gode ideer

Se om vi har dit næste kontorlejemål hos Jeudan. Eller opret en søgeagent med dine kriterier for dit lejemål, så tager vi kontakt til dig, når vi finder et match.

Vær opmærksom på dette, når du begynder din søgning efter et nyt kontorlokale

1: Antal medarbejdere er vigtigere end antal kvadratmeter

Er du i markedet efter et kontorlejemål, er det altid en god ide at kigge på antal medarbejdere og ikke på antal kvadratmeter, når du begynder din søgning. Kvadratmeterne kan nemlig fordele sig meget forskelligt fra lejemål til lejemål, og med den rette indretning kan færre kvadratmeter måske pludselig se ud af flere.

2: Fastlæg budget, og beslut 'nice to have' og 'need to have'

Økonomi er en væsentlig faktor ved flytning. Et godt råd er, at du fastlægger et budget, før du afsøger markedet. Det kan både gøre din søgning mere specifik, men også spore dig ind på, hvad der er 'nice to have' og 'need to have'.

3: Få personlig rådgivning

Input udefra kan gøre en stor forskel i din søgning efter nye kontorlokaler. Selvom du kender dine behov bedst, kan der være faktorer, som du måske ikke selv er opmærksom på. Måske gennemgår dit drømmelejemål lige nu en totalrenovering og er derfor ikke til at finde på jeudan.dk. Vi opfordrer derfor til, at du tager kontakt til os, da vi ved, om der er noget interessant på vej, som matcher dine behov.

Desuden kan vores rådgivning give svar på en masse spørgsmål, som kan være tidskrævende og udfordrende at finde svar på selv. Hvilke virksomheder bor i ejendommen, som potentielt kan blive dine kunder? Hvad er fremtidsudsigterne for udviklingen af området? Og er der mulighed for parkering i området?

råd til kontorsøgning i Jeudan
Salgschefer i lejemål

Gode råd til din kontorsøgning

I din lejemålssøgning efter dit nye kontor vil du måske støde på begreber, som kan være svære at gennemskue. Fx forskellen på drifts- og forbrugsudgifter? Og hvad er trappeleje? Lad os hjælpe dig på vej.

Person på rundvisning i Jeudan ejendom

Tre centrale begreber du vil møde i din søgning

1: Hvad er forskellen på netto- og bruttoareal?

Nettoarealet er en betegnelse for lejemålets indvendige kvadratmeter, mens bruttoarealet er alle de indvendige kvadratmeter plus fællesarealer. De to begreber bliver ofte anvendt i forbindelse med kontorfællesskaber eller kontorer, som har adgang til en række fællesarealer såsom mødelokaler, loungeområde mv.

2: Hvad er forskellen på driftsudgifter og forbrugsudgifter?

Driftsudgifterne henviser til de løbende omkostninger, der er forbundet med at drive en ejendom. Det kan for eksempel være ejendomsskatter og udgifter til reparation og vedligeholdelse af ventilation eller elevator. Forbrugsudgifterne dækker over lejemålets individuelle udgifter, som for eksempel el-, vand-, og varmeregningen.

Vi vil altid anbefale, at du får den samlede pris oplyst, altså inkl. drift og forbrug.

3: Hvad er trappeleje?

Trappeleje betyder, at du mod en længere opsigelsesperiode i visse tilfælde kan få en lavere månedlig husleje. Hvis du fx forventer at vækste din virksomhed indenfor de kommende år og derfor søger kontorlokaler, som byder på mere plads, end I har brug for nu og her, kan trappeleje være en mulighed. Med den lave indgangsleje følger en bindingsperiode, og indenfor den vil din husleje stige år for år. Eller trin for trin om du vil, når nu det hedder trappeleje. Skulle det så i din bindingsperiode vise sig, at jeres kontor alligevel bliver for stort eller småt, så er det værd at bemærke, at bindingen alene er til Jeudan og ikke til din adresse. 

Særlige fordele, der følger med

1: Ingen binding på kontorlejemål

De færreste erhvervskunder ønsker en lang bindingsperiode på deres lejekontrakt. Derfor har Jeudan valgt at sløjfe den helt på vores kontorlejemål, så de altid kan opsiges med 3 måneders varsel. Skulle dit behov ændre sig over tid, står vi naturligvis til rådighed, vi og hjælper dig gerne godt på plads i et andet og større eller mindre lejemål i Jeudan.

2: Frihed og fleksible lejevilkår

De fleste erhvervskunder efterspørger fleksible lejevilkår. Hvem ved, hvad fremtiden bringer? Skal du på sigt bruge flere eller færre kvadratmeter hos Jeudan, så har vi en løsning, der sikrer en let og omkostningsfri flytning til nye kontorlokaler.

3: Stabilitet og tryghed

Stabilitet og tryghed er afgørende for alle vores kunder. I Jeudan tager vi telefonen, når du ringer, og vores servicemedarbejdere og håndværkere står klar med værktøjskassen, når der skal tages hånd om service- og håndsværksopgaver.

Du kan læse mere meget om Jeudans særlige fordele her.

Få vores uforpligtende rådgivning

Vi vender tilbage på din henvendelse hurtigst muligt.

Du kan også kontakte os direkte på

7010 6070
jacob og dan står i gården på bredgade 34

Fandt du ikke det, du søgte?

Opret søgeagent